Anabelle. Un produs Blogger.

Liceu cu prea multă informație. Pentru ce?

 marți, 10 aprilie 2012

Stăm zilnic 7 ore într-o clădire care se presupune că ar trebui să ne formeze baza spre devenirea noastră. Noi toți visăm să fim de succes, nu? școala ar trebui să fie cea care să ne ghideze creierașii spre ceea ce vrem să facem în viață.
Dar cum ar trebui să se întîmple asta, dacă tot ce facem e să învățăm mult, aiurea, să ni se bage informații în cap la 6-7 discipline pe zi, unde proful zbiară dacă vii nepregătit? Îți dezvolți capacitatea de a memora teme, oleacă de logică și, dacă ești mai norocos și sîrguincios, niște gramatică ca să nu ajungi să pui anunțuri publicitare în oraș infectate cu greșeli.
Ajungem la liceu cu niște medii umflate (cică ele îți demonstrează ceea ce ai în cap) și cu o dezordine în creier enormă. Mai ai cîțiva ani și trebuie să-ți alegi facultatea, ceea că o să faci întreaga viață. Dar cum să faci asta cînd de-a lungul anilor te-ai axat pe 14 discipline școlare învățînd x informație din ele?
Ideea articolului acesta a apărut stînd în fața caietului de fizică plin cu teorie inutilă care ne-a fost dictată, pentru că trebuie cumva să treacă 45 de minute, pentru că ajunsă în clasa a XI-a sunt întrebată Dar tu la ce facultate mergi? Ca să răspund cu un nu știu încă.
Eu nu-mi mai pun speranțele în școală că o să mă ajute să descopăr ceea ce vreau.
Mulți fac finanțe și bănci, economie, arhitectură etc. etc. pentru că le sună denumirea promițătoare . Foarte puțini însă ajung la universitatea care chiar li se potrivește.
și pentru că știu că școala n-o să mă ajute să găsesc domeniul acela al meu, caut alternative și învăț ceea ce cred că o s mă dezvolte ca persoană. Nu vreau să vină BAC-ul și perioada înscrierilor la facultate ca să dau actele la întîmplare la o specialitate oarecare, sperînd că, prin magie, să fie exact ceea ce vroiam.
P.S. eu tot fac parte din categoria note mari, cunoștințe în x domenii, care sunt egale cu zero cînd vine vorba de alegerea facultății.
și totuși, multe din lucrurile cu adevărat utile, nu le-am învățat de la școală.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP