Anabelle. Un produs Blogger.

Mania de a lăsa cărțile neterminate sau citesc doar ce-mi place

 marți, 31 iulie 2012


         

          Ceva timp în urmă, citeam Comunicare eficientă. Cum să le vorbești oamenilor, de Cristopher Turk  și, prin multitudinea de citate pe care, de obicei, le notez într-un caiețel, am dat de unul: Plăcerea e un indicator biologic vital pentru ceea ce ar trebui să facem. Dacă nu există plăcere, nu ar trebui să facem acel lucru.
          Astfel, am început să explic mania mea de a lăsa cărțile neterminate.
Sunt o pasionată de lectură, dar nu citesc tot ce-mi cade sub mînă. Foarte și foarte des, încep cărți din care citesc jumătate, ca să le închid și să renunț.
Nu citesc literatură comercială. Mereu caut opere cu personaje puternice, care să mă marcheze, să schimbe o concepție învechită sau să creeze altele noi.
Cred că cititul din obligație e inutil, e pierdere de timp, iar cei care nu au deprins acest obicei frumos, nu au găsit cartea aia, magică.
Mă consider o norocoasă atunci cînd pot să stau afară, cu picioarele întinse și să zîmbesc savurînd o carte. Tare greu găsesc ceea ce mi se potrivește, dar după căutări, o carte nouă e ca o gură de aer proaspăt.
Nu contează ce, important e să citești. Eu am o listă întreagă de cărți începute, care au sfîrșit închise și trimise la biblioteci sau profuindu-se pe raft.
Am renunțat să-mi cumpăr cărți. Am o mică superstiție, cum că ceea ce cumpăr nu-i interesant. Mie-mi place să le iau de la alți cititori, e altfel senzația, e ca și cum ai împrumuta senzațiile lui.
         Iar în lista mea preferată de cărți ceva mai recente, pe care o recomand cu toată căldura, fac parte:
1.    Pe aripile vîntului (1-2), de Margaret Mitchell
2.    Umbra vîntului, de Carlos Ruiz Zafon
3.    Pădurea spînzuraților, de Liviu Rebreanu
4.    Tema pentru acasă, de Nicolae Dabija
5.    Singur în fața dragostei, de Aureliu Busuioc
6.    Ion, de Liviu Rebreanu
7.    Scrisoare de dragoste, de Mihail Drumeș
8.    Elevul Dima dintr-a șaptea, de Mihail Drumeș

Cititul ne face frumoși, voi ce recomandați unei mofturoase?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP